Prvi jesenski paninski izlet

Objavljeno: 05. september 2017

V nedeljo gremo na MACESNOVEC! V nedeljo, 10. 9.2017 ob 6.30 se bomo z osebnimi avtomobili odpeljali v dolino Kot. Povzpeli se bomo na 1926m visoki Macesnovec. Za vzpon so potrebne dobre 3 ure, saj je 976m višinske razlike. Natančen opis si prebnerite spodaj. Se vidimo?

Dostop do izhodišča:

Iz Mojstrane se odpeljemo po cesti, ki vodi v Radovno, preden se cesta začne spuščati proti Radovni in Krmi, zavijemo desno na odcep gozdne ceste v dolino Kot (označeno s smerokazom). Po ozki, dobro vzdrževani gozdni cesti se odpeljemo do parkirišča na Lengarjevem rovtu.

Opis poti:

Od parkirišča najprej kar precej časa hodimo po markirani poti, ki vodi do Staničeve koce. Pot je mestoma nekoliko izpostavljena, na najbolj izpostavljenih mestih zavarovana z nekaj klini in dvema jeklenicama.
Ko pridemo do studenčka, ki ga zagledamo na levi strani ob poti (podstavljen je kratek del žleba, da si lahko natočimo vodo, zraven na manjši skali napis "drži čistočo"), pa postanimo pozorni: kakšnih 50 m naprej se z markirane poti odcepi levo navzgor neoznačena pot, in sicer tik preden markirana pot zavije desno preko hudourniške grape.
Neoznačena, vendar dobro vidna steza se precej strmo vzpne proti velikemu melišču, kmalu pa se razcepi na dve - desno (zgornjo) in levo (spodnjo). Obe stezi se višje na poti spet združita. Spodnja (leva) se vzpenja dokaj enakomerno preko melišč in med ruševjem (pogosto označena z možici), zgornja (desna) pa se najprej precej strmo vzpne po melišču, nato pa vodi v lahnem vzponu, brez večjih izrazitih vzponov do mesta, kjer se obe poti spet združita. Pot od tod dalje poteka večinoma zelo strmo po pobočju, v redkem gozdu macesnov in ruševja na precej mestih je izpostavljena (nevarnost zdrsa), vendar ves čas dobro sledljiva. Malo pod vrhom pot preide preko grebena na drugo stran (doslej smo bili na pobočju nad Kotom, od tam dalje pa na pobočju nad Krmo). Tik pod vrhom ruševje v celoti zamenja do tedaj prevladujoče macesne. Sam vrh je skalnat in poraščen s travo.