VABILO na nedeljsko Veliko Raduho (po lahki označeni poti)

Objavljeno: 27. april 2019

V nedeljo 19. maja 2019 se bomo ob 7.00 zjutraj s tacenskega parkirišča odpravili na koroški konec naše deželice in obiskali Veliko Raduho (2062 m). Je najvišji vrh Raduhe, pogorja ki se strmo dviga vzhodno od Robanovega kota. Z vrha se nam odpre lep razgled na najvišje vrhove Kamniško Savinjskih Alp ter na Olševo, Peco, Uršljo goro, Travnik in Komen, Goltem ter na večino vrhov nad osrednjim delom reke Savinje.

Zapeljali se bomo čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak) proti Logarski dolini. V vasi Solčava bomo zapustili glavno cesto proti Logarski dolini in z vožnjo nadaljevali desno v smeri Podolševe, prelaza Spodnje Sleme in Črne na Koroškem.

V nadaljevanju cesta izgubi asfaltno prevleko, mi pa bomo po nekaj kilometrih na križišču v Podolševi zavili desno proti Črni na Koroškem.

Cesta nas čez čas pripelje do prelaza Spodnje Sleme. Tu zavijemo desno v smeri Koče na Grohatu in kmetije Bukovnik (kmetija Bukovnik se nahaja na nadmorski višini 1327 m in velja za najvišje ležečo kmetijo v Sloveniji). Nadaljevali bomo po makadamski cest do naslednjega križišča (cca 100m). Na omenjenem križišču se rahlo v levo odcepi za javni promet zaprta gozdna cesta, ki vodi proti Koči na Grohatu, naravnost pa se nadaljuje cesta proti prej omenjeni kmetiji. Parkirali bomo na primernem mestu v bližini križišča.

Namesto proti kmetiji (ta nas bo počakala na povratku) se bomo usmerili na zgornjo cesto, katera nas le nekaj 10 metrov naprej vodi preko rampe. Malo za njo nas bodo markacije povedle levo na markirano pešpot, katera se sprva nekoliko strmeje vzpne, nato pa se hitro položi.

Pot v nadaljevanju se rahlo vzpenja proti jugu, pri tem pa preči večje število grap in kakšno bolj strmo pobočje. Na nekaj mestih nam bodo v pomoč leseni mostički, na enem delu pa celo jeklenica (nezahtevno). Po približno pol ure hoje nas bo pot pripeljala na gozdno cesto, ki vodi čez planino Grohat. Od tu sledi le še nekaj korakov rahlega vzpona in pot, s katere se nam odpre lep pogled na severna pobočja Raduhe nas hitro pripelje do Koče na Grohatu.

Od koče bomo nadaljevali po markirani poti v smeri Raduhe. Na razpotju se bomo usmerili levo čez Durce (desno plezalna pot na Raduho). Višje nam bo v pomoč še nekaj jeklenic (prehod ni posebej zahteven), nato pa se bo pot položia in nas bo pripeljala na sedlo Durc.

Od tu se v levo odcepi poti proti Lanežu, naravnost navzdol se nadaljuje pot proti Koči na Loki pod Raduho, mi jo bomo urezali desno v smeri Raduhe. Nekoliko naprej se nam bo z leve priključila še običajna pot od Koče na Loki. Sledil bo kratek spust, nato pa spet navzgor proti Veliki Raduhi.

Po nekaj minutah nadaljnjega vzpona se nam z desne priključi plezalna pot od Koče na Grohatu, nam nas pa bo od razglednega vrha ločilo samo še nekaj minut. nadaljnje hoje stopimo na razgleden vrh.

P.S. Del poti proti Durcam (tisti del, kjer so na slikah jeklenice) je na novo urejen in tehnično ni več zahteven. Nova pot poteka nekoliko bolj levo (gledano od spodaj navzgor).

Izhodišče: Bukovnik (1327 m)
Ime poti: čez Durce
Čas hoje: 2 h 25 min
Višinska razlika: 735 m

Če bo vreme slabo, jo bomo mogoče mahnili kam bližje, v primeru dežja bo izlet prestavljen.

Vse dodatne informacije – vodnica izleta Darja (031 226 887)